loading...

آقای آبگرمکن

 اطلاعاتی درباره سرویس و تعمیر آبگرمکن برقی​ از آنجاکه آبگرمکن برقی در زمان استفاده، گازهای سمی مانند گاز کربن مونوکسید تولید نمی‌کند و به دلیل طول عمر بالاتر آن نسبت به آبگرمکن‌ه

آموزش تعمیر آبگرمکن برقی

ایمان اقدسی بازدید : 113 یکشنبه 22 دی 1398 : 14:31 نظرات (1)

 اطلاعاتی درباره سرویس و تعمیر آبگرمکن برقی

از آنجاکه آبگرمکن برقی در زمان استفاده، گازهای سمی مانند گاز کربن مونوکسید تولید نمی‌کند و به دلیل طول عمر بالاتر آن نسبت به آبگرمکن‌های دیگر، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. آگاهی از تعمیر آبگرمکن برقی دیواری و مخزنی از جمله درخواست‌هایی است که بین مصرف‌کنندگان و تعمیرکاران بسیار رایج است. تعمیر آبگرمکن برقی نیاز به استفاده از تعمیرکار متخصصی دارد.

مشکلات رایجی که در تعمیر آبگرمکن‌ معمولا به وجود می‌آیند مانند: گرم‌نکردن آب، صداهای زیاد دستگاه، خراب‌شدن المنت، ترموستات و ... نیاز به دانش عیب‌یابی و تعمیر آبگرمکن برقی دارد. به طور مثال، گاهی به دلیل عدم نصب صحیح ترموستات آبگرمکن برقی مشکلاتی در آن ایجاد می‌شود که در این صورت ممکن است نیاز به تعویض ترموستات آبگرمکن برقی خود داشته باشید.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با ساختار آبگرمکن برقی و نکاتی درباره نگهداری و سرویس آن به شما ارائه کنیم. همراه ما باشید.

ساختار آبگرمکن برقی به چه صورت است؟​

برای آگاهی از سرویس و تعمیر آبگرمکن خود ابتدا باید با اجزاء و ساختار آن آشنا شوید.

آبگرمکن برقی عملکردی مشابه آبگرمکن‌های گازی یا نفتی دارد و تفاوتشان در اینست که در آبگرمکن برقی المان‌هایی حرارتی وجود دارد که با جریان الکتریکی گرم می‌شوند. مزیت این آبگرمکن عدم تولید گازهای سمی است. البته به دلیل مصرف زیاد انرژی برق ممکن است بسیاری از کاربران به سراغ این آبگرمکن نروند.

تعمیر آبگرمکن برقی

 

اجزاء آبگرمکن برقی عبارت است از:

● مخزن

● بدنه

● المنت (هیتر)

● ترموستات

● لامپ نشان‌دهنده

● سیم رابط و عایق نسوز (وارنیش)

● جعبه ترمینال

● شیر اطمینان

 

 

نکاتی که درباره نگهداری و تعمیر آبگرمکن برقی مخزنی یا دیواری باید بدانید​

● یکی از موارد مهم در تعمیر آبگرمکن برقی اینست که هرگز آبگرمکن برقی را بدون آب به برق متصل نکنید، چراکه ممکن است حرارت بالای المنت‌ها به واشرهای لاستیکی دستگاه آسیب زیادی بزند.

● اگر هرگونه چکه‌کردن آب از اطراف آبگرمکن برقی مشاهده کردید، سریعا محل را پیدا کرده و آن را تعمیر کنید.

● ترموستات و لامپ نشان‌دهنده را به صورت دوره‌ای بررسی کنید. عملکرد درست ترموستات در جلوگیری از بروز حوادث نقش به سزایی دارد.

● در سرویس و تعمیر آبگرمکن خود، توجه کنید نشان‌دهنده حرارت آبگرمکن باید همیشه به درستی کار کند، در غیر این صورت در هنگام افزایش دمای آب می‌تواند باعث ایجاد خطرات زیادی شود.

● جهت جلوگیری از خطر برق‌گرفتگی باید بدنه دستگاه با روش‌هایی مانند سیم ارت به زمین متصل شود.

● برای تعمیر آبگرمکن برقی و نگهداری آن، هرگز آب را به صورت مستقیم بر بدنه آبگرمکن برقی نریزید. برای تمیزکردن بدنه دستگاه می‌توانید از یک دستمال مرطوب یا ابر استفاده کنید.

● بهتر است برای مدت زمان طولانی از آبگرمکن برقی استفاده نکنید، به ازای یک ساعت روشن‌بودن آبگرمکن، حداقل ۱۰ دقیقه دستگاه را در وضعیت خاموش قرار دهید.
● در صورتی که آبگرمکن به شیر اطمینان مجهز نیست، هرگز از آن استفاده نکنید.
● در صورت مشاهده خرابی دو شاخه یا سیم رابط، حتما آن را تعویض کنید.
● توصیه می‌شود به دلیل اینکه آبگرمکن برقی جریان مصرفی بالایی دارد، یک خط مستقل از کنتور ایجاد کرده و آن را به فیوز مناسب مجهز کنید.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سینما در ماشین با ایرانتیک در تاریخ 1399/03/13 و 0:06 دقیقه ارسال شده است

سینما در ماشین
https://www.irantic.com/car-cinema
من بابت سایت خوبتون ممنون هستم. ایرانتیک جدیدا ویژگی جدیدی آورده که توسط آن میتونیم با ماشین بریم داخل سینما و فیلم سینمایی رو از داخل ماشین ببینیم. اینجوری هم راحت تریم هم بهداشتیه هم خوراکی میتونیم سینما ببریم با خودمون.سینما ماشین بهترین کاری که کرده اینه که صدای سینما هم دست خودمون هست و میتونیم از رادیو ماشین صدای سینما رو پلی کنیم.
شهرهای تهران و کرج و قم و شیراز و مشهد و اصفهان و احتمالا تبریز هم سینما ماشین رو دارن میارن. کلا خیلی حال میده این سینما در ماشین .
پیشنهاد میکنم ی بار امتحانش کنید...
سایت ایران تیک یک سایت هست که با ادرس irantic.com در دسترس هست و بلیت سینما و بلیط کنسرت و بلیط تئاتر رو میتونید ازش تهیه کنید. قیمت بلیط ها با تخفیف ویژه هستند.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 13
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 48
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 73
  • بازدید ماه : 56
  • بازدید سال : 1,589
  • بازدید کلی : 5,885